Welkom op mijn blog

Wat leuk dat u mijn blog bezoekt, veel kijk plezier

maandag 24 oktober 2011

Af en toe ben ik zoooooooooo eigenwijs

Echt, ik wordt af en toe zo moe van mijzelf, dan ben ik zoooooooooooo eigenwijs.
Ik ben met een luiertas bezig, al vele malen gemaakt, en het blijft een tijdrovende, maar wel een leuke klus.
Wat wil nu het geval, ik vond vorige in een tasje een luiertas waar ik al mee bezig was geweest, was al voor de helft klaar, dus ik dacht dat maak ik even af, binnenkant was al af, buiten tas bijna, dus gedaan en dan was het een kwestie binnen en buitentas aan elkaar stikken en klaar zou hij zijn.


Dat even is nog tijdrovende geworden als normaal, dit eigenwijze mormel bedacht een andere manier dan anders om die binnen/buiten kant aan elkaar te stikken, omdat ik dacht dat het op die manier veeeeeeeeeeeel sneller zou zijn, nou niet dus, het kost veel meer tijd, mijn naalden breken om de haverklap omdat ik nu met een dikkere prop moet werken.
Ik blijf uithalen omdat het fout was gestikt, fijn zo'n andere manier van in elkaar maken.
Hoe ik het eerst deed had ik geleerd op de modevakschool, dus dan mag je er van uitgaan dat het dan goed is, nee gaat dit mormel het anders doen.

En weet je wat het ergste is, terwijl ik dit schrijf bedenk ik mij dat de tas die ik hiervoor maakte ook al op mijn nieuwe manier had gemaakt en dat ik toen ook al tot de ontdekking was gekomen dat het niet slim was om het zo te maken

Ik ga nu maar groot op het patroon schrijven dat ik het moet stikken op de oude manier en niet op mijn manier.
Zal een hoop tijd schelen.

Ik ga nu gauw verder, dan is hij tenminste af.

gr jacoline

1 opmerking:

  1. Van je fouten leer je (oké, soms moet het eerst meerdere malen fout gaan) en je kan niet weten of een andere manier sneller is als je dat niet geprobeerd hebt. Er is helemaal niets mis mee om je eigen inzichten aan het werk te zetten, ook al werken die niet altijd beter. Ik vind dat juist een goede eigenschap om niet zo maar alles klakkeloos van een ander te volgen. Door ervaring wordt je rijker, niet door blind te volgen. Heel veel succes met de tas!

    BeantwoordenVerwijderen