Welkom op mijn blog

Wat leuk dat u mijn blog bezoekt, veel kijk plezier

maandag 22 april 2013

dag 95- Mijn gehaakte ptt tas is af

Ik heb net mijn gehaakte tas afgemaakt.
Op het internet zag ik diverse tassen voorbij komen, allemaal het zelfde, ik wilde hem dus anders dan anderen hebben, ik heb dus ook hele aparte knoopsluitingen gebruikt :-)
De eerste foto's die ik laat zien zijn is mijn tas, als laatste laat ik het origineel zien.
Ik heb dus houten hollandse klompjes oranje geverfd :-), dat is mijn sluiting, ik heb een koordje gehaakt die om het klompje heen zitten, de bloem die op de tas zit heeft een oranje knop
Als binnentas heb ik een tas gemaakt van ptt stof, als je de klep opendoet zie je de tekst
Het hengsel is ook van die stof
En zo staat hij als ik hem draag
Ik ben er zo blij mee, het was heel wat uurtjes werk, maar ik vind het resultaat echt super leuk.

Hieronder de foto van de tas zoals het patroon eigenlijk is
Vanmiddag kreeg ik alweer een nieuw idee voor een ander project :-)
Ik bedacht mij, mijn tas die ik meesleep naar naailes is gewoon een grote boodschappentas, alles zit door elkaar heen.
Dus men neemt een tas van a.h, voor 1,00 euro wat bolletjes wol van de wibra en het resultaat zal ik over een paar weken laten zien, want ik mag er van mij zelf alleen savonds aan werken wat ik heb een paar grote orders liggen die eerst af moeten
Tot morgen, groetjes jacoline

 

18 opmerkingen:

  1. Meis, wat is hij leuk geworden. Ik had dit resultaat nooit verwacht.
    Klasse meis.
    gr ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende tas heb je gemaakt en wat leuk die oranje houten klompjes als sluiting. superleuk!!

    Ik ben héél benieuwd wat jij gaat doen met die bollen wol en boodschappentas.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tas, veel leuker dan de originele.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die tas super geworden! Daar zul je veel bekijks mee hebben, Bereidt je maar voor op de vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hebt een prachtige tas gemaakt, vind hem mooier dan het orgineel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige tas is het geworden!
    En je hebt een leuke blog, dus je hebt er een volgster bij!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt schitterend. Benieuwd naar de volgende.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas.
    Mag ik vragen welke kleuren je hebt gebruikt?
    Ik vindt deze kleurcombinatie mooier als van de originele.
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super tas. Echt een project om trots op te zijn!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer het patroon er niet bij staat. Ik zou hem graag willen maken :0(
    Groetjes Bea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bea

      Doordat je anoniem een reactie hebt achtergelaten kan ik je niet bereiken, ik doe het daarom zo, hopelijk dat je het leest
      Het patroon van de originele tas heeft in de hobbyhandig gestaan, ik kan je wel helpen aan het patroon.
      Mijn tas heb ik aangepast naar mijn eigen idee, ik kan wel een beetje zeggen wat ik gedaan heb, maar niet precies.

      nvrg jacoline

      Verwijderen
  11. Je tas is heel erg leuk! Een groot compliment voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jee wat een mooie tas!!! Ik kwam je blog tegen via Annemarie's Haakblog en volg jou blog nu ook. Zou je het patroon met ons willen delen? Ik zou de tas ook graag maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je tas mooi geworden en leuk dat je hem hebt gevoerd met die stof. Is deze op de markt te verkrijgen of alleen bij een stoffenwinkel.....
    Zou ik zo brutaal mogen zijn en aan je vragen of je mij het originele patroon van die tas aan mij zou kunnen sturen via de email. Alvast hartelijk dank.
    Groetjes
    Sassie

    email: saskiatimmer@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi wat is die ptt tas leuk zeg!!
    ik ben heel de tijd al op zoek naar zo'n patroon!
    zou je het patroon van jou tas willen delen?
    ik zou het namelijk graag willen hebben.
    graag verneem ik je reactie.
    mijn e-mail is janneke_schippertje@hotmail.com

    groetjes
    janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. welke steek heb je gebruikt voor de klep

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen