Welkom op mijn blog

Wat leuk dat u mijn blog bezoekt, veel kijk plezier

zaterdag 11 mei 2013

dag 114- lentefeest

Vandaag stonden manlief met de natuurclub de vleermuis en ik met wat van mijn spullen op het lentefeest in de speelhof de hoogerzael.
Aangezien we geen auto hebben, moesten we  op de fiets
Toen we weg wilden gaan, rond 7.45 regende het dus, toch maar even gewqacht, om 8.00 uur gauw er heen gefietst en de kraam opgebouwd, toen we net klaar waren begon het te weer te regenen, gauw aan de zijkanten meer zeilen gespannen.
Om 10.00 uur was de opening in de regen, maar daarna klaarde het op, dus ik dacht, nou kom maar op met de klanten (er liep wel wat volk), maar helaas die klanten dachten er toch anders over en kwamen dus niet.
De dag duurde daarom vrij lang.

Rond 14.30 dacht ik, laat ik even wat lekkers gaan halen iets verderop, ben ik net het hek uit, krijg ik toch een hoosbui over mij heen, ik gauw weer terug, maar de regen bleef mij achtervolgen, ik kan je vertellen, ik dreef.
Maar oke, weer terug naar mijn handel, rond 15.00 uur sta ik achter mijn kraam, komt er een windvlaag over de kraam heen, en die duwt het water wat op het dak lag eraf, ipv dat het water op de grond valt, nee vond die golf water het nodig om mij precies te raken in mijn nek, het gevolg, dat nu  zelfs mijn onderbroek doorweekt was.
Ik had het toen zo gehad dat ik mijn spullen in heb gepakt en naar huis ging.
Peter bleef nog met zijn spullen.
Toen ik klaar was met uitladen van mijn spullen heb ik wat droogs aan getrokken en ben terug gegaan om peter te helpen met opruimen.
Wil ik een zeil van boven eraf halen, had ik niet in de gaten dat er water op lag, gevolg het liep zo via mijn mouw naar binnen.
Nou wat een lente-wat een feest, het leek wel een waterfeest
Maar gelukkig heb ik wel goed verkocht, ik had 7 hele euro's, wat een topbedrag, moet gewoon bedenken wat ik daar nu eens mee zal gaan doen :-) Gelukkig hadden Peter en ik de kraam samen gedeeld, anders hadden we helemaal een strop gehad.

Maar de kinderen die er waren genoten, die waren slootje aan het prutten-vlot varen-scouting, die trokken zich niets aan van het weer.
Tot morgen, groetjes jacoline  

2 opmerkingen:

  1. Wat een waterballet. Hier heeft het in de ochtend vrij lang geregend maar 's middags was het vrijwel aldoor droog. Jammer dat het eigenlijk een beetje in het water viel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjeetje zeg het was je meer dan 7 euro waard geweest als je niet was gegaan,
    gr ma

    BeantwoordenVerwijderen