Welkom op mijn blog

Wat leuk dat u mijn blog bezoekt, veel kijk plezier

donderdag 18 juli 2013

dag 182- zeepjes gieten

een tijdje geleden had ik deze (klikkerdeklik op deze) zeepjes ingepakt, nu vroeg annemarie of ik er nog een paar wilde maken, waren er nu maar 40
Tuurlijk geen probleem, alleen kreeg ik nu met een ander probleem te maken, diegene die de zeeuwse zeepjes voor mij maakte had er geen zin meer in.
Dus dan bestel ik toch zelf zeep en ga gewoon aan de slag, moet volgens mij niet te moeilijk zijn, dacht ik, met grote nadruk op dacht.

Ik had nog een paar zeepjes in mijn winkel liggen, dan had ik die alvast klaar.
Toen mocht ik zelf aan de gang, eerst maar zeep snijden, vergat ik mijn duim op tijd weg te halen en ik maar doorduwen, maar dat vond mijn duim toch niet zo handig.
Daarna zeep smelten, dat ging oké, toen het gieten, nou dat ging niet oké, in plaats dat ik zachtjes giet, nee flots zo in de mal, het gevolg- zie foto

Aanrecht lag vol met zeep, mal zat onder, kortom het was even een kleine chaos.
Maar ik heb er 14 af gekregen en het resultaat was weer leuk
Maandag de andere 26 maken

Tot morgen groetjes jacoline

ps Omias maaksels, het boek waar die vingerpoppetjes in staan heet:
zelf gemaakt, 35 handwerkprojecten voor kinderen- van emma hardy-isbn 978 90 230 1299 3

2 opmerkingen:

  1. Het lijken nu net dropblokken. Alleen smaken ze niet een beetje anders als drop
    Het ziet er wel leuk uit.
    gr ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken iemand die ze ook maakt voor kleine prijsjes. Als je contact gegevens wil hebben moet je maar even mailen. meneertjeluca@gmail.com

    Groetjes colinda

    BeantwoordenVerwijderen