Welkom op mijn blog

Wat leuk dat u mijn blog bezoekt, veel kijk plezier

zondag 6 april 2014

zat-niet-mee-middag

Vanmiddag wilden we even de stad in gaan om wat spullen te halen voor een leuk idee wat ik voor onze zoon/schoondochter wil maken.
Zet mannetjelief de fietsen buiten, heb ik een lekke band.
Hij maken, bleef er een gaatje inzitten. Ik geloof dat hij bijna een half uur bezig was om het te maken.
Nadat het toch lukte even naar de stad gefietst.
Haal ik mijn spullen bij de winkel gaan we daarna een heel stuk verderop koffie drinken ( ik thee want ik en koffie is geen goede combinatie hahaha).
Kom ik er achter dat ik wat was vergeten in die winkel, dus weer terug.
Zijn we weer bij de fietsen heb ik weer een lekke band, maar we hadden een pomp meegenomen dus gaan pompen, binnen een tel weer lek.
Zegt mannetjelief koop maar even bandenplakspul dan ga ik hem wel maken.
Zo gezegt zo gedaan.

heeft hij de band eraf zegt hij wat gek de band blijft nu wel hard.
hij legt de band er weer omheen, pomt hem weer op en ineens knal!
wat bleek, het ventiel schoot eraf, had ik geen lekke band maar een ventiel wat niet goed zat.
we stappen weer op de fiets, maar 10 meter verderop staan we weer stil en kan mannetjelief weer pompen
de buitenband zat niet goed, was een bult.

gelukkig konden we verder gewoon fietsen.
al met al was het ons middagje wel.

tot morgen, groetjes ikkus

1 opmerking:

  1. Hoe lang hebben jullie over die fiets tocht gedaan?
    Er zal van knutselen niets meer zijn gekomen denk ik,
    Gr Thea

    BeantwoordenVerwijderen